Kongressbeiträge

Vorträge

Schuster, S., Schroeder, S., & Bögeholz, S. (2025). How Do Disciplinarily Educated Teacher Students Rate their Content Knowledge Based on an Interdisciplinary Science Curriculum? Instrument Validation and Differences between Biology, Chemistry and Physics Teacher Students. 25. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBIO in Kooperation mit dem Verein Österreichischer Biologiedidaktik (VÖBD), September 15-18, 2025, Innsbruck.

Schuster, S., Schroeder, S., & Bögeholz, S. (2025). German Pre-Service Teachers' Self-Rated Content Knowledge for Interdisciplinary Science Teaching: Differences in Studied Subjects and Content of Different School Years. ESERA (European Science Education Research Association) 2025: Transitions in Science Education: Sustainability and Digital Advances, August 25-29, 2025, Copenhagen.

Posterbeiträge

Schuster, S., & Bögeholz, S. (2024). Selbstberichtetes Fachwissen für das fächerübergreifende Unterrichten von Naturwissenschaften. 25. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB). 04.03.-07.03.2024, Lüneburg.